apie fotografiją





truputis istorijos…

„ […] Foxas Talbotas pasakoja, kad fotografijos idėja jam į galvą atėjo 1833 metų kelionėje po Italiją, prie Komo ežero piešiant kraštovaizdį. Dirbdamas su camera obskura – prietaisu, kuris suprojektuodavo atvaizdą, bet jo neužfiksuodavo, – jis susimąstė, kaip pats sako, apie tai „ar įmanoma atspausti ir įamžinti tuos natūralius atvaizdus“, kuriuos tapė. Jam atrodė, jog fotoaparatas yra nauja rašto forma, nepriklausanti nuo asmens, fiksuojanti „natūralų“ atvaizdą, tai yra atvaizdą, atsirandantį „tarpininkaujant tik pačiai Šviesai“.
Fotografas mokomas būti akylu, tačiau tik stebėtoju – raštininku, o ne poetu. Netrukus pastebėta, kad dviejų tokių pat to paties daikto nuotraukų nebūna; tuomet įsitikinimą, jog fotoaparatai pagamina beasmenį, objektyvų atvaizdą, pakeitė suvokimas, jog fotografijos liudija ne tik tai, kas yra, bet ir tai, ką mato individas, kad jos yra ne tik pasaulio atvaizdas, bet ir jo vertinimas. Tapo aišku, kad paprasta, vientisa veikla, vadinama matymu (ją fiksuoja ir jai pagelbsti fotoaparatai) neegzistuoja, o egzistuoja „fotografinis matymas“ – naujas žiūrėjimo būdas ir nauja veiklos rūšis.
[…] Fotografinis matymas reiškė gebėjimą rasti grožį tuose dalykuose, kuriuos visi mato, bet nekreipia į juos dėmesio kaip į pernelyg įprastus.“

    Susan Sontag Apie fotografiją.



Reklama

About fotobalionelis

fotografija, emotion photography, portrait photography

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s

%d bloggers like this: